Οι άριστα καταρτισμένοι συνεργάτες μας και θέλουν και μπορούν να σας βοηθήσουν!

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ

Λογοθεραπεια

Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, τη διάγνωση και την αντιμετώπιση διαταραχών λόγου, φωνής, και ομιλίας σε παιδιά και ενήλικες.
Η αιτία των διαταραχών αυτών μπορεί να είναι νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Σαν επιστήμη αποσκοπεί στην ανάπτυξη τόσο της λεκτικής όσο και της μη λεκτικής επικοινωνίας.
Η επικοινωνία είναι καθοριστικός παράγοντας στη γνωστική, ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του ατόμου.

Η Λογοθεραπεία, επίσης, ασχολείται με την “καθαρή” παραγωγή της ομιλίας, την ευκρίνεια της φωνής, και την παρέμβαση σε προβλήματα μάσησης – κατάποση.

Ο λογοθεραπευτής μέσα από σταθμισμένα τεστ, συγκριτικές στατιστικές και κλινική έρευνα εντοπίζει τη φύση της διαταραχής.
Δημιουργεί εξατομικευμένα θεραπευτικά προγράμματα για την βελτίωσή της αλλά και για την υποστήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντος.

Σκοπός της λογοθεραπείας είναι να θέσει τα θεμέλια για την ομαλή ένταξη στο κοινωνικό ή σχολικό περιβάλλον.

 

Εργοθεραπεια

Εργοθεραπεία

Εργοθεραπεία είναι μια θεραπευτική πράξη στην οποία ο θεραπευτής προσεγγίζοντας ένα παιδί ή έναν ενήλικα και κεντρίζοντάς του το ενδιαφέρον “για συμμετοχή σε έργα” (σκόπιμες δραστηριότητες), του δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξει, να επανακτήσει και να διατηρήσει ικανότητες απαραίτητες ώστε να μπορεί να είναι λειτουργικό και αυτόνομο σε όλους τους τομείς της ζωής του.

Η εργοθεραπεία δεν είναι και δεν λειτουργεί ως μάθημα, γι’ αυτό άλλωστε και αρέσει πολύ στα παιδιά που έρχονται σε επαφή μαζί της.

Ο εργοθεραπευτής, αφού αξιολογήσει τη δυσκολία του παιδιού, βάσει της χρονολογικής του ηλικίας, επικεντρώνεται στους τομείς και τις δεξιότητες εκείνες, όπου παρατηρεί το έλλειμμα και οργανώνει το πρόγραμμα αποκατάστασης, το οποίο αναπροσαρμόζεται βάσει της προόδου του.

Στο Λόγου Άνθησις ο εργοθεραπευτής, με ιδιαίτερες γνώσεις και ευαισθησία, αντιμετωπίζει και βελτιώνει τις παρακάτω δυσκολίες:

  1. Την αδρή κινητικότητα (στήριξη και στάση σώματος, βάδιση, ισορροπία):
    • Δεν έχει καλή ισορροπία και δυσκολεύεται στα κινητικά παιχνίδια (δυσκολεύεται να κλωτσήσει μία μπάλα ή να σταθεί στο ένα πόδι πέραν της ηλικίας των 4-5 ετών), κλπ.
  2. Εργοθεραπεία παιδιών
  3. Την λεπτή κινητικότητα (ικανότητα χρήσης των χεριών σε λεπτές κινήσεις και δραστηριότητες):
    • Δεν κρατάει σωστά το μολύβι και δυσκολεύεται στη ζωγραφική.
    • Κάνει πολύ δυσανάγνωστα γράμματα.
    • Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει το ψαλίδι, κλπ.
  4. Τον γνωστικό τομέα (οπτική κι ακουστική αντίληψη, κατανόηση και εσωτερίκευση των εννοιών που μας περιβάλλουν, μνήμη, συγκέντρωση, χωροχρονικός προσανατολισμός):
    • Δυσκολεύεται να διακρίνει κατηγορίες (όπως να αναγνωρίσει και να ονοματίσει φρούτα, λαχανικά, ζώα - πέραν της ηλικίας των 4 -5 ετών).
    • Αδυνατεί να συγκεντρωθεί ή να ολοκληρώσει κάποια δραστηριότητα.
    • Είναι τόσο υπερκινητικό (“ζωηρό”), που δυσκολεύεται σε τομείς της καθημερινότητάς του (σχολείο, παιχνίδι, επικοινωνία).
  5. Την επικοινωνία και τις κοινωνικές δεξιότητες (βλεμματική επαφή, τήρηση κανόνων επικοινωνίας, επικοινωνιακή προσαρμοστικότητα).
  6. Τις αισθητηριακές δεξιότητες (αντιληπτικότητα αισθητηριακών ερεθισμάτων, στερεογνωσία, σωματογνωσία κλπ.).

Για την αποτελεσματικότερη πορεία και έκβαση του θεραπευτικού προγράμματος, η εργοθεραπεία γίνεται σε συνεργασία με άλλες ειδικότητες, τους γονείς, τον/την εκπαιδευτικό και όποιον εμπλέκεται στη φροντίδα του ατόμου.

 

Ψυχολογικη Αξιολογηση Παιδιων και Εφηβων

Ψυχοθεραπεία παιδιών - WISC

Η ψυχολογική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων βασίζεται σε έγκυρα διαγνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι ψυχολόγοι ώστε να διερευνήσουν την προσωπικότητα και τη νοημοσύνη του παιδιού.
Αποσκοπεί στη συνθετική εικόνα της προσωπικότητας του παιδιού, ώστε να δοθεί η καλύτερη δυνατή συμβουλευτική ή ψυχοθεραπευτική πρόταση που θα βοηθήσει το παιδί και την οικογένειά του να ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Wisc III:

Στο Λόγου Άνθησις χρησιμοποιούμε την Κλίμακα Νοημοσύνης WISC-III, η οποία αποτελεί τη μοναδική έγκυρη κλίμακα μέτρησης της νοημοσύνης παιδιών και εφήβων που έχει σταθμιστεί στον ελληνικό πληθυσμό. Εκτός από το δείκτη νοημοσύνης του παιδιού, το μεγαλύτερο προτέρημα της κλίμακας WISC-III είναι η ανάδειξη του ατομικού προφίλ του παιδιού.
Με άλλα λόγια, μέσω αυτού του τεστ νοημοσύνης, μπορούμε να δούμε τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της γνωστικής λειτουργίας του παιδιού σας και σε συνεργασία με τη διεπιστημονική ομάδα του κέντρου μας, να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στο παιδί σας, αξιοποιώντας τα δυνατά σημεία των γνωστικών του ικανοτήτων.
Ωστόσο, τα δεδομένα της αξιολόγησης της νοημοσύνης του παιδιού πρέπει πάντα να συνδυάζονται και να ερμηνεύονται υπό το πρίσμα της μοναδικότητας της προσωπικότητάς του. Έχουμε επιλέξει επομένως τα πιο έγκυρα τεστ προσωπικότητας που αφορούν και παιδιά και εφήβους.

Ψυχοθεραπεία Εφήβων

Τα τεστ αυτά βιώνονται ως παιχνίδι από τα παιδιά και μας επιτρέπουν να ερευνήσουμε τη δομή της προσωπικότητας, τον τρόπο που τα παιδιά βιώνουν τις τυχόν δυσκολίες τους (μαθησιακά προβλήματα, διαζύγιο, θάνατος κάποιου ατόμου στην οικογένεια και λοιπά).
Τα δεδομένα αυτά, συνδυάζονται με την παρατήρηση του παιδιού μέσα από το συμβολικό παιχνίδι με τον ψυχολόγο καθώς και μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα.

 

Παιδικο Ιχνογραφημα και Παιγνιοθεραπεια

Παιδικό Ιχνογράφημα

Για να γίνει πιο ευχάριστα αντιληπτό πώς δουλεύουμε ψυχοθεραπευτικά με τα παιδιά στο Λόγου Άνθησις, θα το αναπτύξουμε με ένα παράδειγμα.

Το όνομα Πέτρος δεν είναι το αληθινό όνομα του παιδιού και η επιλογή του ονόματος είναι τυχαία ώστε να εξυπηρετήσει την ανάγκη ανωνυμίας. Τα αποσπάσματα που ακολουθούν δημοσιεύονται με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και του ίδιου του παιδιού.

Ο Πέτρος είναι ένα παιδί με σοβαρή γλωσσική διαταραχή. Είναι 10 ετών και εξαιτίας των προβλημάτων λόγου που αντιμετωπίζει, παρουσιάζεται απομονωμένος και μη κοινωνικοποιημένος στο σχολείο. Απορρίπτει πρώτος τους άλλους, φοβούμενος ότι θα γελοιοποιηθεί και θα απορριφθεί από τα άλλα παιδιά αν προσπαθήσει να επικοινωνήσει μαζί τους.

Ο Πέτρος είναι πολύ ικανός στη ζωγραφική και του αρέσει να πειραματίζεται με διάφορα υλικά. Στη πρώτη μας συνεδρία ζωγραφίζει μια πανέμορφη παιδική χαρά, γεμάτη λουλούδια και δέντρα. Γράφει στο πάνω μέρος του σχεδίου του “παιδική χαρά” με έντονο κόκκινο χρώμα.
Παρά τα όμορφα χρώματα της ζωγραφιάς, τα λουλούδια και τα δέντρα, τον γαλανό ουρανό, η ζωγραφιά αντανακλά μια έντονη θλίψη, είναι άδεια από παιδιά.

Συνεδρία Α

Παιχνιδιοθεραπεία και παιδοψυχολογία

Ψυχολόγος: Πολύ όμορφο σχέδιο… Πού είναι όμως τα παιδάκια;
Πέτρος: Α… ναι…

Ζωγραφίζει ένα αγοράκι μόνο του δίπλα στις κούνιες.

Ψυχολόγος:Ποιο είναι αυτό το παιδάκι;
Πέτρος: Εγώ.
Ψυχολόγος: Μόνο ένα παιδάκι έχει η παιδική χαρά;
Πέτρος: Όχι.

Ο Πέτρος ζωγραφίζει εμένα δίπλα του.

Ψυχολόγος: Εγώ είμαι πολύ μεγάλη για να παίζω στην παιδική χαρά… Δεν υπάρχουν τριγύρω παιδάκια της ηλικίας σου;
Πέτρος: Όχι κανένα.

Η ζωγραφιά του Πέτρου δείχνει τη μοναξιά του. Μόνος του χωρίς παιδιά να παίξει ακόμα και στη φαντασία του, ακόμα και μέσα στη ζωγραφιά του. Ωστόσο, τα όμορφα και έντονα χρώματα που χρησιμοποιεί, η γραφική του ικανότητα δείχνουν ένα παιδί με φαντασία και έντονα συναισθήματα.
Οι έντονες και στρωτές γραμμές που εναλλάσσονται ισορροπημένα με καμπύλες, ένα παιδί με δύναμη χαρακτήρα αλλά και ευαισθησία.
Το γεγονός ότι απορροφάται και “παίρνει πολύ σοβαρά” το σχέδιό του, δείχνει ένα παιδί που εν δυνάμει μπορεί να αποκτήσει ψυχολογική σκέψη πάνω στον εαυτό του.

Η θεραπευτική πρόγνωση φαίνεται καλή υπό την προϋπόθεση μιας συστηματικής ψυχοθεραπευτικής παρακολούθησης.

Στη συνέχεια, ακολουθεί μια από τις επόμενες συνεδρίες με τον Πέτρο.

Παιγνιοθεραπεία

Συνεδρία Β

Ψυχολόγος: Γιατί δεν μου απαντάς σε αυτά που σε ρωτάω;
Πέτρος:
Ψυχολόγος: Φοβάσαι;
Πέτρος: Λίγο…
Ψυχολόγος: Φοβάσαι να μιλήσεις;
Πέτρος: Ναι…
Ψυχολόγος: Πέτρο, ξέρεις γιατί κάνεις λογοθεραπεία με την κυρία … ;
Πέτρος: Για να μάθω να μιλάω καλά.
Ψυχολόγος: Για να μάθεις να μιλάς καλά και να εκφράζεις τον εαυτό σου, τις σκέψεις σου και τα συναισθήματά σου… Για να εκφράζεις τον εαυτό σου μέσα από τα λόγια σου. Μπορείς να το κάνεις αυτό;
Πέτρος: Μπορώ… όχι σωστά.
Ψυχολόγος: Το σωστά θα έρθει με τον καιρό… Όμως με αυτά που ήδη ξέρουμε μπορούμε να γνωριστούμε ε; Μπορούμε να παίξουμε κιόλας! Στο ψυχολόγο πρέπει απλά να μιλάς… Θέλω να σε γνωρίσω και δε με νοιάζει αν κάνεις λάθη, εντάξει;
Πέτρος: Εντάξει…
Ψυχολόγος: Αρκετά συζητήσαμε για σήμερα. Τι θες να παίξουμε;
Πέτρος: Τα ζωάκια.

Το παιχνίδι του Πέτρου είναι το εξής: Τα ζωάκια παίζουν στο δάσος (ζωάκια που παίζει αυτός, ενώ εμένα μου δίνει το ρόλο ενός ζώου που δεν θέλει να παίξει με τα άλλα ζωάκια).

Ψυχολόγος: Γιατί δεν θέλω να παίξω;
Πέτρος: Δεν θες.
Ψυχολόγος: Βαρέθηκα να κάθομαι μόνη μου όμως. Μπορώ να παίξω και εγώ μαζί σας;
Πέτρος: Όχι… Εσύ δεν ξέρεις…
Ψυχολόγος: Τι δεν ξέρω… Τι παιχνίδι παίζετε;
Πέτρος: Κρυφτό, κυνηγητό…
Ψυχολόγος: Α! Αυτά τα ξέρω, είμαι αρκετά γρήγορος στο τρέξιμο και ψηλός για την ηλικία μου και πάω στοίχημα ότι θα νικήσω πολλούς από εσάς… Επίσης, ξέρω να ακολουθώ τους κανόνες χωρίς να κλέβω… Τι άλλο χρειάζεται για να παίξω μαζί σας;
Πέτρος: (Σκέφτεται) Αυτά… Σωστά… Ναι, μπορείς να παίξεις…

Και τα ζωάκια έπαιξαν μαζί.

Στο τέλος της συνεδρίας, ο Πέτρος μου λέει:

Πέτρος: Θέλω ένα τατουάζ εδώ (δείχνει το χέρι του) να σε θυμάμαι αύριο στο σχολείο.
Ψυχολόγος: Θες να ζωγραφίσω το χέρι σου; Γιατί;
Πέτρος: Για να μη φοβάμαι αύριο που θα πάω να παίξω.
Ψυχολόγος: Θα προσπαθήσεις αύριο να παίξεις με τους συμμαθητές σου;
Πέτρος: Ναι…
Ψυχολόγος: Τι θες να σου ζωγραφίσω;
Πέτρος: Έναν κεραυνό.
Ψυχολόγος: Εντάξει.
Πέτρος: Θα το κοιτάω. Θα ξέρω ότι έχω ένα φίλο… Εσένα…
Ψυχολόγος: Πέτρο, είμαι πολύ μεγάλη για να είμαι φίλη σου… Είμαι ψυχολόγος… Έχεις ανάγκη από φίλους κοντά στην ηλικία σου… Έίναι καλύτερα από τους μεγάλους… Να θυμάσαι ότι για να παίξεις με τους άλλους δε χρειάζεται πάντα να μιλάς τέλεια… Μπορείς να τρέξεις, να κυνηγήσεις, να ακολουθήσεις κανόνες όπως τα άλλα παιδιά. Προσπάθησε αύριο και αν δεν πιάσει, θα σκεφτούμε άλλο τρόπο, εντάξει;
Πέτρος: Εντάξει…

Χαρούμενο Παιδί - Θεραπεία με παιχνίδια

Ο Πέτρος μέσα από το παιχνίδι του εκφράζει τη χαμηλή αυτοεκτίμηση που του έχει προκαλέσει η γλωσσική του διαταραχή.
Φοβάται να ζητήσει να παίξει από τα άλλα παιδιά γενικεύοντας τη γλωσσική του δυσκολία στο σύνολο της προσωπικότητάς του. Μέσα από το θεραπευτικό παιχνίδι, το άγχος του εκφράστηκε και έγινε αντικείμενο συζήτησης και επεξεργασίας με τη θεραπεύτριά του σε αυτήν και στις επόμενες συνεδρίες τους.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα τα δικά του, των γονιών του και της δασκάλας του, ο Πέτρος πλέον δεν είναι απομονωμένος αλλά χαρούμενος στο διάλειμμα και παίζει ισότιμα με τους συνομηλίκους του.

 

Ψυχοθεραπεια Παιδιων - Θεραπεια Συμπεριφορας

Ψυχοθεραπεία Παιδιών

Η ψυχοθεραπεία των παιδιών είναι η τεχνική κατά την οποία, το παιδί επεξεργάζεται τις συναισθηματικές του δυσκολίες με σκοπό να τις ξεπεράσει και να βρει ωριμότερες συμπεριφορές για την αντιμετώπισή τους.

Τα παιδιά μη έχοντας επαρκώς αναπτυγμένα τον απαραίτητο γλωσσικό κώδικα των ενηλίκων για να μιλήσουν επακριβώς πάνω στα συναισθήματά τους, προβάλλουν στο παιχνίδι και στη ζωγραφική τον τρόπο που βιώνουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους.
Για το λόγο αυτό, το θεραπευτικό παιχνίδι και το ιχνογράφημα αποτελούν τις βασικές μεθόδους με τις οποίες οι ψυχοθεραπευτές παιδιών βοηθάμε τα παιδιά να εκφράσουν τον ψυχικό τους κόσμο και να αποφορτιστούν από τις εντάσεις τους. Παίζοντας, ζωγραφίζοντας και συζητώντας με τα παιδιά, οι ψυχοθεραπευτές παιδιών υποστηρίζουμε το παιδί ώστε να βρει από μόνο του τον καταλληλότερο τρόπο να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, τα άγχη, τους φόβους του και να ανακτήσει την αυτοεκτίμησή του.

 

Συμβουλευτικη Γονεων

Συμβουλευτική Γονέων

Η οικογένεια, είναι για μάς στο Λόγου Άνθησις, η βασικότερη παράμετρος για τη θετική θεραπευτική πρόγνωση και αντιμετώπιση των δυσκολιών που το παιδί αντιμετωπίζει.

Μέσα από τη συμβουλευτική γονέων, οι γονείς με την υποστήριξη του ψυχολόγου επεξεργάζονται τις καλύτερες δυνατές στρατηγικές αντιμετώπισης του προβλήματος του παιδιού και οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν στη λειτουργία της κάθε οικογένειας. “Σκεφτόμενοι” πάνω στο παιδί τους και με την υποστήριξη του ειδικού, συνήθως οι γονείς βιώνουν τη συμβουλευτική γονέων, ως μια ανακάλυψη νέων πτυχών της γονεϊκής τους ιδιότητας και των τρόπων επικοινωνίας τους με το παιδί.
Το γεγονός αυτό, καθιστά τη συμβουλευτική γονέων, απαραίτητη προϋπόθεση της σφαιρικής αντιμετώπισης ενός συναισθηματικού, ιατρικού ή μαθησιακού προβλήματος που ένα παιδί μπορεί να εμφανίσει.

 

Συμβουλευτικη και Θεραπεια Ενηλικων

Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων

Τόσο η Συμβουλευτική όσο και η Ψυχοθεραπεία ενηλίκων βασίζονται στη θεραπευτική σχέση που θα δομήσουν ο αιτών για συμβουλευτική ή ψυχοθεραπεία και ο θεραπευτής. Τόσο η Συμβουλευτική όσο και η Ψυχοθεραπεία μπορεί να οδηγήσει το άτομο να επεξεργαστεί τις σκέψεις του, τα άγχη του, τα θέματα που τον προβληματίζουν και να ανοίξει νέους δρόμους και ορίζοντες στην προσωπική του εξέλιξη. Η συμβουλευτική ενηλίκων είναι συνήθως μια πιο βραχεία μέθοδος ψυχολογικής υποστήριξης σε σχέση με τη ψυχοθεραπεία. Αφορά κυρίως σε προβλήματα στο παρόν του ατόμου και αποσκοπεί στο να οδηγήσει το άτομο να βρει τις καταλληλότερες λύσεις αυτών που τον απασχολούν. Η ψυχοθεραπεία αφορά σε μια πιο βαθιά διερεύνηση του εαυτού και διαρκεί περισσότερο χρόνο από τη συμβουλευτική, αφού το άτομο θα κλιθεί να επανεξετάσει σημαντικά γεγονότα της ζωής του, τόσο στο παρόν όσο και στο παρελθόν.

 

Στο “Λόγου Άνθησις” κάνουμε μια πρώτη συνέντευξη με τους ανθρώπους που ζητούν ψυχολογική υποστήριξη, εξηγώντας τους λεπτομερέστερα τον τρόπο που λειτουργούμε, και σε συνεργασία μαζί τους, επιλέγουμε τη μέθοδο που αρμόζει καλύτερα στην προσωπικότητα και τη ψυχοσύνθεσή τους.