Οι άριστα καταρτισμένοι συνεργάτες μας και θέλουν και μπορούν να σας βοηθήσουν!
Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017 20:55

Δυσλεξία – Μαθησιακές Δυσκολίες

Γράφτηκε από την

Δυσλεξια – Μαθησιακες Δυσκολιες

Μαθησιακές Δυσκολίες

Όλοι οι γονείς νιώθουμε λίγο ανήμποροι μπροστά στην ανακάλυψη μιας μαθησιακής δυσκολίας. Δεν είμαστε προετοιμασμένοι! Γιατί πολύ συχνά αυτή η δυσκολία δεν γίνεται εμφανής πριν το Δημοτικό κι ακόμα και τότε, μπορεί να μην εντοπίζεται με ευκολία.

Ας ξεκινήσουμε λέγοντας ότι τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, έχουν φυσιολογική έως και αυξημένη νοημοσύνη.
Επίσης, κάθε παιδί μπορεί να παρουσιάζει διαφορετικού τύπου δυσκολία και να μην είναι εμφανής σε όλα τα μαθήματα (π.χ. να έχει δυσκολία μόνο στο γράψιμο, ή μόνο στα μαθηματικά).
Η δυσλεξία, για παράδειγμα, αφορά στην ανάγνωση και είναι μία μόνο από τις πολλές μαθησιακές δυσκολίες.

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι πρόβλημα νευρολογικής φύσης, το οποίο μπορεί να εκδηλώνεται ως δυσκολία στο να ακούμε, να μιλάμε, να σκεφτόμαστε, να γράφουμε, να διαβάζουμε, να ορθογραφούμε ή να λύνουμε πράξεις.

Τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν συνήθως, όχι μόνο μία αλλά αρκετές από τις παρακάτω δυσκολίες:

Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία

Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία

  1. Στην ανάγνωση–κατανόηση κειμένου:
    • Αργούν να διαβάσουν λέξεις και φράσεις.
    • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης διαβάζουν άλλες λέξεις και όχι αυτές που αντιστοιχούν στο κείμενο (π.χ. λιβάδι αντί για λιβάνι).
    • Δυσκολεύονται να κατανοήσουν αυτά που διαβάζουν και να αποδώσουν το νόημα του κειμένου.
    • Κατά τη διάρκεια της απόδοσης του νοήματος ενός κειμένου μπερδεύουν, αλλοιώνουν και παραλείπουν σημαντικά στοιχεία της ιστορίας.
    • Δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις εκφωνήσεις των ασκήσεων ώστε να τις λύσουν.
  2. Στην γραφή:
    • Μπερδεύουν τα γράμματα ( δάσος → βάσος).
    • Παραλείπουν, αντιμεταθέτουν ή αντικαθιστούν συλλαβές.
    • Παραλείπουν γράμματα ( κασέρι → κσερι).
    • Δυσκολεύονται να μάθουν και να εφαρμόσουν τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες.
    • Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη.
    • Η γραφή τους είναι συνεχόμενη (δεν αφήνουν κενά ανάμεσα στις λέξεις).
    • Δεν βάζουν σημεία στίξης και τόνους.
    • Χρησιμοποιούν κεφαλαία στη μέση της λέξης ή της πρότασης.
  3. Στην γραπτή έκφραση:
    • Η γραπτή τους έκφραση είναι μονότονη.
    • Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν είναι επαναλαμβανόμενο και περιορισμένο.
    • Δυσκολεύονται να αναπτύξουν ένα θέμα και να αφήσουν την φαντασία τους ελεύθερη.
  4. Στα μαθηματικά:
    • Δυσκολεύονται να μάθουν τα σύμβολα των πράξεων.
    • Μπερδεύονται και δεν μπορούν να κατανοήσουν τις εκφωνήσεις των προβλημάτων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τα λύσουν.
    • Μπερδεύουν τους αριθμούς, μερικές φορές τους διαβάζουν ανάποδα.
    • Ξεχνούν τον τρόπο με τον οποίο θα εκτελέσουν μια πράξη, δηλαδή πώς να τοποθετήσουν τους αριθμούς και τα σύμβολα.
  5. Επιπλέον δυσκολίες που επηρεάζουν τη μάθηση:
    • Δυσκολία στη εκμάθηση καινούριων πληροφοριών.
    • Φτωχή ακουστική και οπτική μνήμη.
    • Δυσκολία στη διάκριση αριστερό – δεξί και στην εκμάθηση της ώρας.
    • Δυσκολεύονται να κατανοήσουν έννοιες και φράσεις.
    • Δυσκολεύονται να ακολουθήσουν εντολές.
    • Δυσκολίες στον οπτικοκινητικό συντονισμό (συντονισμός χεριών – ματιών).
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Διαταραχη Αρθρωσης Διγλωσσία »

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.